影音娱乐 新浪首页 > 影音娱乐 > >正文

懒音唔懒理(后记)

http://ent.sina.com.cn 2006年12月21日10:27 南方都市报

  论尽母语

  □PippoYUEN

  上几次嘅文章分别从韵母、声母嘅角度探讨归纳过粤语懒音嘅情况同埋举咗一啲例子,显示出其实懒音现象并唔少见,一唔小心,懒音好可能就会从您口中发出。而且呢种不
良现象仲有蔓延嘅趋势,既对粤语嘅纯洁性构成威胁,亦都会影响有心学好呢种语言嘅朋友。噉究竟懒音嘅成因係点呢,点解会发出懒音呢?我有几点睇法想同大家分享下。

  1.发音相近造成懒音。l与n,ng同m等发音都比较相近,唔注意就会好容易读错。就好似之前提到嗰个搵李笨嘅笑话当中,“李广仙”同“你讲先”、“吴港住”与“唔讲住”,当笑话嚟听当然比较有趣,但係平时讲嘢最好将呢啲音发清楚。

  2.悭力原因。现代人工作忙碌,生活紧张,相互间传递嘅信息量又不断递增,所以有时贪方便,讲吓讲吓就会为咗悭力而讲出懒音。例如将“广”讲成“港”、“点”讲成“典”等都好可能係由于后者比前者发音更悭力嘅缘故。

  3.互联网产生嘅网络语言令新一代更容易讲懒音。哦想(我想)、5错(唔错)、果度(嗰度)、发out豆(发吽哣)……有时为咗提高打字速度或者彰显个性,佢哋会使用一啲容易搵嘅字或者其他符号嚟代替原字,久而久之就会按照呢啲唔规范嘅字符嚟发音而导致懒音,或称为非正音。

  其实要纠正懒音并唔困难,只要我哋平时留心听,比如係多啲听标准嘅新闻播报员报道新闻,用心讲,多啲睇,噉您就好容易讲得一口标准、清晰、流利嘅粤语喇。懒音真係唔懒理咖!

爱问(iAsk.com)


收藏此页 多种方式看新闻下载点点通打印】【关闭



影音娱乐意见反馈留言板
电话:010-62647003 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 会员注册 | 产品答疑

Copyright © 1996-2006 SINA Corporation, All Rights Reserved

新浪公司 版权所有