《越狱》男主角米勒出柜公开信曝光(图)

2013年08月22日11:29  新浪娱乐 微博
视频加载中,请稍候...
 
米勒公开信 米勒公开信
米勒(资料图片) 米勒(资料图片)

  新浪娱乐讯 北京时间8月22日消息,曾在中国红极一时的美剧《越狱》男主角温特沃斯-米勒正式宣布出柜。米勒是在一封婉拒俄罗斯圣彼得堡国际电影节官方邀请的信函中,承认了自己的同性恋身份。他认为俄罗斯一直以来的反对同性恋的立场,“全面剥夺了像我这样的人活着和公开相爱的权利”。米勒出柜并不让大家意外,他曾被拍到与出柜男星卢克-马可法莱恩(《兄弟姐妹》)拍拖。一直以来同志绯闻不断。以下为公开信原文(附中文翻译):

  Re: St. Petersburg International Film Festival / "Guest of Honor" Invitation

  Dear Ms.Averbakh:

  Thank you for your kind invitation. As someone who has enjoyed visiting Russia in the past and can also claim a degree of Russian ancestry, it would make me happy to say yes。

  However, as a gay man, I must decline。

  I am deeply troubled by the current attitude toward and treatment of gay men and women by the Russian government. The situation is in no way acceptable, and I cannot in good conscience participate in a celebratory occasion hosted by a country where people like myself are being systematically denied their basic right to live and love openly。

  Perhaps, when and if circumstances improve, I'll be free to make a different choice。

  Until then。

  Wentworth Miller

  亲爱的圣彼得堡国际电影节董事,玛丽亚-阿维尔巴赫女士:   

    多谢您的盛情邀请。作为一个之前到访贵国有着愉快经历,以及在一定程度上也有贵国的血统的人,我是发自内心地想出席您的盛会。

    然而,作为一名同性恋,我不得不拒绝您的邀请。

    对于目前俄罗斯政府对待同性恋男女的态度和处理方式,我表示受到深深的困扰。在这样一个国家,一个人们都欣然接受了被剥夺自己爱的权利的国家,我表示自己的良心不会让我接受您的邀请。

    或许当情况有所好转的时候,我会给自己足够的时间去做一个不同的选择。

    到那时再说吧。

    温特沃什-米勒

    (樱木瓜盗)

 

 

 

(责编: sammi)
分享到:
猜你喜欢

看过本文的人还看过

意见反馈 电话:010-82612286保存  |  打印  |  关闭